Együttműködő partneri bemutató – Tompa Mihály Református Gimnázium
A Tompa Mihály Református Gimnázium megalakulásától kezdődően az Egyesült Protestáns Gimnázium szellemi örökségét kívánta továbbvinni. Az iskola 1999-ben a nyolcosztályos gimnázium első osztályával indult, 30 kisdiákkal. A négyosztályos gimnáziumba az első diákok 2001-ben iratkoztak be. 2002-ben kezdte meg működését az iskola saját diákotthona, amelyet a legelső egyházi fenntartású internátusként 2004. január 1-jén soroltak be az oktatási intézmények hálózatába.
A Tompa Mihály Református Gimnázium1999-ben alakult. 1999 szeptemberétől nyolcosztályos gimnáziumi képzést, 2001 szeptemberétől pedig négyosztályos gimnáziumi képzést is nyújt. 2002-ben kezdte meg működését az iskola részét képező diákotthon. Az iskolának a 2016/17-es tanévben 128 tanulója volt. A diákotthonban 25 tanuló lakott. Feladata a szülők által rábízott 11-19 éves tanulók keresztyén szellemben történőnevelése és oktatása, az egyetemes emberi értékek mellet kiemelten a magyar nyelv és kultúra értékeinek valamint a régió és a magyar nemzet történelmének megismertetése. A gimnáziumban regisztrált tehetségpont működik. Tehetséggondozás főképpen nyelvi, matematikai-logikai, természeti és
mozgási-kinesztetikus területen történik. Az iskolai tanórai és tanórán kívüli tevékenységekhez kirándulások, tanulmányutak, táborszervezése kapcsolódik.
A gimnázium a Rákóczi Szövetség diákutaztatási programjának indulása óta fogadó intézménye a Rimaszombatba látogató magyarországi középiskoláknak. Ezen kívül három megvalósult partnersége volt a középiskolások számára kiírt Határtalanul pályázaton belül. Együttműködött a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségével egy nyári egyetem és számos tanári továbbképzés szervezésében. A gimnázium épületében ülésezik rendszeresen a Szlovákia Református Keresztyén Egyház Zsinata, itt zajlanak az országos református énekverseny és szavalóverseny döntői.
Korábbi projektjeinek tekintetében elmondható, hogy Comenius programokat valósított meg 2 alkalommal, iskolák közötti nemzetközi
együttműködés, tapasztalatcsere jellegű feladatai voltak. Ezen túl részt vett megvalósítóként a. Kék Iskolák Programjában, oktatási segédanyagok készítésében, diákkonferenciák szervezésben.